Projektový den

29.10.2012

Dne 24. 10. 2012 se uskutečnil ve všech třídách projektový den. Na témata jednotlivých ročníků se můžete podívat níže, na práci žáků ve fotogalerii.

  • 1. ABC - Barevný podzim
  • 2. ABCD - Perníková chaloupka
  • 3. ABC - Orientace v krajině
  • 4. ABC - Krásy podzimu

Na vycházce jsme pozorovali změny v přírodě, sbírali různé druhy přírodnin, ze kterých si každá třída postavila městečko.

  • 5. ABC - Cesta do 19. století

V rámci projektového dne jsme navštívili Sládečkovo vlastivědné muzeum. Seznámili jsme se s rozvojem města a průmyslu v 19. století. V dílnách nám bylo umožněno drát peří, vyšívat, psát krasopisně perem s násadkou. Také jsme řadili různé činnosti a řemesla, která k sobě patřily. Poté byla naše další zastávka na náměstí Starosty Pavla. Pomocí informační tabule a poznatků získaných v muzeu, byl náš úkol s hledáním historických budov velmi jednoduchý. Tento den se nám vydařil.

Nováková, Jelínková, Vyšínová

  • 6. ABC - Návrat do divočiny - kino Zličín

Na projektový den jsme se předem pečlivě připravovali. V hodinách Aj, Př, Rv a Z jsme se prostřednictvím pracovních listů seznámili s exotickým prostředím tropického deštného lesa a africké savany. Oběma ekosystémům je společné, že jsou místem pro život mnoha druhů organismů, z nichž některé patří mezi kriticky ohrožené. Zjistili jsme mnoho nových informací zejména o životě orangutanů a slonů – jakou potravou se živí, jak se chovají v různých situacích, proč patří mezi ohrožené živočichy atd..
V Praze jsme pak díky 3D filmu měli možnost blíže poznat záchranné programy, jejichž hlavním cílem je ochrana biodiverzity (druhové rozmanitosti) živočichů, kteří, ač vzdáleni, jsou nám v mnohém velmi blízcí. Nejvíce nás překvapilo, že zachráněná sloní mláďata se bojí usnout sama, a proto s nimi musí nocovat i jejich ošetřovatelé. Také se nám líbilo pěnivé koupání orangutanů a sloní fotbal.
Projektový den nám celkově přinesl mnoho zážitků – dobrodružnou jízdu vlakem a metrem, bohaté občerstvení a úžasný dokumentární film v 3D technologii, který nás doslova nadchl.

Pavlína Kopecká

  • 7. AB - Letiště Praha - Ruzyně

Ve středu 24. října jsme se v rámci projektového dne zúčastnili zajímavé exkurze v prostorách terminálu 3 pražského letiště. Přivítala nás milá paní průvodkyně, která nám nejdříve vyprávěla o historii letiště. Potom jsme prošli letištní kontrolou a nastoupili do autobusu na trasu prohlídky. Viděli jsme hangáry, projížděli přímo kolem letadel různých typů a velikostí, zblízka jsme pozorovali jejich přistání a starty  Prohlédli jsme si z venku všechny ostatní terminály, nástupní haly a tzv. nástupní rukávy do letadel. Navštívili jsme prostor biologické ochrany letiště, která zajišťuje ochranu letadel před střety s ptáky pomocí sokolnicky vedených dravců. Nakonec jsme zastavili u záchranné požární stanice a seznámili se vozovým parkem a dalším vybavením a činností letištních hasičů.
Po skončení exkurze jsme s využitím načerpaných informací ve skupinách vyplnili pracovní listy, které nám připravili paní učitelky.

 Žáci 7. tříd

  • 8. ABC - Hospodařit se učíme celý život

Dne 24.10.2012 proběhl na naší škole projektový den. Každý ročník si zvolil jiné téma projektu. Osmé třídy se zabývaly současným aktuálním problémem  - finanční gramotností. Důležitá byla i domácí příprava, každá žákovská pracovní skupina si vylosovala fiktivní rodinu, pro kterou zpracovala finanční rozvahu – příjmy, výdaje, možnosti spoření a pojištění. Žáci využívali svých znalostí o procentech, úrocích a úvěrech. Přínosem byla beseda a prezentace o důležitých informacích od pracovnic České spořitelny pod vedením manažerky paní Borovkové . Žáci pochopili nutnost spoření a nutnost správného rodinného finančního rozpočtu.
David Čechura,David  Jelen, 8. B

  • 9. AB - Česká kultura mezi dvěma světovými válkami

Deváté ročníky zpracovávaly v průběhu projektového dne téma Česká kultura mezi dvěma válkami. Propojovaly informace z více oblastí, zejména dějepisu, českého jazyka, hudební a výtvarné výchovy. Žáci pracovali ve skupinách a společně třídili informace, doplňovali je do pracovních listů, vyhledávali v informačních zdrojích, hodnotili a srovnávali kulturní vyspělost období po vzniku ČSR do nástupu fašismu u nás. Jako projektový výstup vytvořili skupinová portfolia.