Projektový den v 7. třídách

12.11.2018

Projektový den jsme zahájili dvěma videopořady vztahující se k vzniku samostatné Československé republiky.  Okolnosti dané události a jména významných osobností si žáci doplnili do pracovního listu. Podle potřeb žáků bylo nutné části pořadů spustit opakovaně, aby správně zaznamenali například křestní jména a příjmení. Vzhledem k tomu, že se jednalo o poměrně krátká videa, nebyl v opakování videozáznamu žádný problém.

V následujícím dvouhodinovém bloku již žáci spolupracovali ve čtyřčlenných skupinách a vytvořili časovou osu významných událostí uplynulých 100 let našeho státu. Nápomocná byla pro žáky nabídka vybraných letopočtů a příslušné kapitoly v učebnici Občanské a rodinné výchovy pro 6. ročník. K získání potřebných informací žáci nejvíce využívali vyhledávání na internetu – k dispozici jim byl jeden počítač ve třídě a počítačová učebna, kterou měli možnost navštívit 1 až 2  zástupci z každé skupiny.

Třetí část projektového dne byla založená na domácí přípravě žáků. Každá skupina dostala za úkol vybrat největší momenty 100 let českého sportu a v každé z deseti dekád uvést alespoň jednoho významného sportovce nebo sportovní tým apod. Nejvíce sportovců žáci jmenovali podle očekávání v posledních dvou desetiletích. Z dob předešlých žáci nejčastěji jmenovali Emila Zátopka a Věru Čáslavskou. Výsledkem tohoto bloku jsou skupinami vytvořené koláže.
V závěrečné části projektového dne žáci prezentovali výsledky skupinové práce a porovnávali je s výstupy ostatních skupin.

Průběh tohoto dne hodnotili žáci pozitivně a chválili si i spolupráci jednotlivých členů v týmu.