Aktuálně z výletu 9 . B - Máchovo jezero 27. - 31. 5. 2009

28.5.2009

Čtvrtek jsme strávili výletem do vesničky Hradčany a městečka Doksy. Cesta vedla lesem, po pískovcovém podkladu porostlém mechem se nám šlo pohodlně. Procházeli jsme bývalým vojenským pásmem. Příroda zde zůstala nedotčená, proto je to území chráněné přírodní rezervace. Míjeli jsme stromy zasažené bleskem, vykotlané pařezy, rašeliniště, blata.

Aby nám cesta lépe ubíhala, hráli jsme hry. Např. kolíčkovou, pašování, klacek, apod. Sledovali jsme také skalní útvary. V lesním vlhku zapracoval na pískovci zub času a eroze vytvořila zajímavé lesní sochy. Některé by si nezadaly ani s Velikonočním ostrovem.

Ve vesničce Hradčany jsme si prohlédli malé přírodní muzeum oblasti Ralsko. Naše putování vedlo do Doks. Sem jsme dojeli autobusem. V Doksech nás přivítal déšť a vítr. Lodičky prozatím nejezdí, prý až v sezóně. Proto  jsme pobyli v zastřešené kavárně na pláži a pozorovali jsme vlny.

Dostali jsme hlad. Těšili jsme se na večeři ve slíbené pizzerii, kam nás dopravil místní vláček. Slupli jsme smažák s bramborem a pomalu jsme se vydali domů. Den se vydařil. Zítra pojedem navštívit srdce Českého ráje, město Turnov.
Zdravíme Kladno, pošlete nám nějaké nepršlavé počasí!!!!

Petr Nobilis

V pátek  nás počasí vyhnalo z přírody do civilizace. Navštívili jsme město Turnov, kterému se říká „Srdce Českého ráje“. Měli jsme štěstí. Zdejší muzeum (Muzeum Českého ráje) právě vystavuje kopii českých korunovačních klenotů, jež vytvořila před čtyřiceti lety turnovská šperkařská škola. Ke korunovačním klenotům jsme dostali zajímavý výklad.
V průběhu odpoledne jsme si prohlédli historické centrum. Na chvilku byli někteří z nás zklamaní, že v centru nemají žádné supermarkety (Tesco, atd…). Hned jsme ale zaměřili pozornost na turistické zajímavosti Českého ráje a nikdo si na obchody ani nevzpomněl.
Na nádraží jsme si nenechali ujít ochutnávku turnovských věnečků. Večer jsme strávili diskotékou. Zítra vyrazíme po stopách K.H.Máchy, začneme výstupem na Bezděz.

Jana Bušniaková

Závěr výletu
I přes nepřízeň počasí jsme se v sobotu vydali na hrad Bezděz. Dojeli jsme vláčkem do stejnojmenné stanice, odkud jsme pokračovali pěšky až na vrchol kopce k samotnému hradu. Procházeli jsme hustou mlhou a na horní polovině kopce seděl mrak.
Dole nás místní ujišťovali, že pršet už nemá z čeho, ať určitě nahoru vylezeme. Opak byl pravdou, před koncem výstupu nás chytil liják. Nahoře to vypadalo spíš jako na anglické tvrzi, než na české gotické zřícenině. Prohlédli jsme si nádvoří, přečetli jsme si  o bohaté historii a  když ustal největší liják, vrátili jsme se do vesnice. Příští den nás čekal návrat domů, proto jsme večer strávili společně hrami a povídáním. Bylo nám spolu dobře.
Spočítali jsme, že jsme ujeli 472 km vlakem a pěšky jsme nachodili asi 56 km. Viděli mnoho zajímavých věcí. Koupání v „Mácháči“ si dáme zase někdy příště.
Za 9. B Jana a Pavel (dozor)

• Kája: Byl to super den, ale byli jsme unavení, takže nás po okolí příliš nebavilo chodit.
  • Martina: Dobrý, ale ta cesta mi přišla moc dlouhá a nudná.
  • Simča: Dnešek jsem si celkem užila a cesta byla celkem dlouhá, ale nebylo to tak hrozné.
  • Kuba: Pěkný den, nejvíc se mi líbilo házení s vodním balónkem.
  • Ruslan: Byl to pěkný únavný den. :-)
  • Anonym: Namáhavý den a celkem únavný.
  • Tomex: Velice zajímavý den, ale moc chození. Doufám, že už tolik chodit nebudeme.
  • Zeman: Moc dlouhá cesta, celkem únavná. Jinak pěkný den.
  • Jirka: Moooc dlouhá cesta. A hned druhý den má být delší? Kratší túry, jinak the best.
  • Míša: Brzké vstávaní mi trochu zkazilo náladu, ale den se celkem vyvedl. Hlavně večerní hry. Prostě super.
  • Dan: Ráno brzy na vlakovém nádraží, přesedání, pak po obědě túra se dá snést, ale druhý den túra na celý den. Uff, snad to dáme.
  • Pavlína: Mohly by být kratší túry, ale jídlo mohlo být trochu lepší, ale dalo se jíst.
  • Kikí: Bylo to dobré, ale byly by lepší kratší túry. Ne, slíbené patnácti kilometrové procházky. Ale jinak je to nejlepší výlet na druhém stupni.
  • Monika: Je to tu dobré.