Šestáci a moderní dějiny

18.12.2023

Na naší škole se věnujeme moderním dějinám. Připomínáme si události 20. století při příležitosti státních svátků a významných dnů nebo formou projektů. V šestém ročníku jsme v dějepise právě uzavřeli projekt Československo mezi totalitami. Hlavními tématy byly Sudety a Mnichov, atentát na Heydricha, komunismus a jeho zločiny v 50. letech a rok 1968.

Pokládáme za velmi důležité, aby už dvanáctiletí žáci znali základní fakta, události a osobnosti z 20. století. Cennou částí projektu byl rozhovor s pamětníkem roku 1968, kterého měly děti najít a vyzpovídat. Nejčastěji mluvily se svými babičkami a dědečky, kteří byli v roce 1968 často stejně staří jako dnešní šesťáci. Projekt žáky zaujal, o čemž svědčí jejich hodnocení.

  • V projektu moderní dějiny mě zaujala  Marta Kubišová. Vážím si jí, protože se nebála jít proti komunismu. Eliška Bublíková
  • V projektu moderních dějin mě zaujaly dvě osoby, Josef Gabčík a Jan Kubiš, protože vystoupili proti zlu v těch nejtěžších dobách a nebáli se přijít o svůj život pro lepší život ostatních. Jiřina Lennerová
  • Mě nejvíce zaujalo hodně lidi...ale nejvíc Milada Horáková, protože si vážím její odvážnosti a byla hodně statečná žena a nebála se. Jessica Poláková
  • Rok 1968 mě poučil o tom, že když je těžká doba, tak stačí počkat a pak bude líp. Jiřina Lennerová
  • Myslím, že malé děti už mohou chápat moderní dějiny, když se jim vysvětlí jednoduchým a srozumitelným způsobem.  Filip Sýkora
  • Já si myslím, že šesťáci mohou chápat moderní dějiny. A je důležité, aby se dnešní děti učily moderní dějiny. Eliška Novotná

Zina Nejedlá